Saturday, March 7, 2009

episod 8 : last part

Mungkin Allah nak betulkan hidup aku, dia pertemukan aku dgn dia yg baru ini.Lgpun dia yg baru ini lebih bererti, bertindak seperti penjaga aku. Walaupun pada awalnye aku berkasar dgn die,bercakap xsopan,tp Alhamdulillah sekarang semuanya da berubah.. dan dia bnyk bersabar gan karenah aku..

Jujur aku katakan aku akan balas segala apa yg telah di berikan pd aku dgn ksh syg yg xberbelah bagi. Aku xnak ape yg berlaku kat aku dulu berlaku kat die. Cintanya luhur dan aku xkan mempermain2kan die. Jd setelah aku yakin dan bertawakal aku bwk balik die ke rmh aku.

Kebetulan semesta lps aku terkena ciken pox,die xpandai nak jage aku,aku lg la xlarat da nak bgun, nasib baik next week nye cuti,jd aku call pakcik aku kat ILP,suh blikan tiket mlm 2 jgk. Jd mlm 2 jgk la aku blk johor…dan selang 2 hari dia pun sampai dengan tersipu2 arnabnye…aku yakin pd die sbb 2 aku gan die xtakut nak hadapi family.

Ms ni hubungan aku gan mak gan abah dah okey dah,dah boley berbual dah. Jd seminggu die kat umah aku. Aku ni da la saket, jd die nak tunjuk skill memasak die 2, ewahh… jd chef la die spanjang die dok citu. Adik2 aku,anak sedara pun bole main2 gan die. Aku bwk plak g umah pakcik aku.(cik amed) saje je nak tunjuk die. Hahahahaha pastu pegi umah atok aku… rase mcm nak tunjuk menantu dah mak aku ni. Aku ikut je lah.hehehe

Pastu ktorg pun balik la unimas.. nak di jadikan cerita antara aku gan die ni, aku bercinta dgn niat yg betul. Jd sepanjang aku gan die, susah senang bersama lah. Kau xmkn aku pun xmkn. Bkn ngade2 tp dah xde wet, xmkn la. Ade wet kongsi2 la. Kau siket aku siket. Begitulah perumpamaanye…

Jd sehinggalah sekarang aku rase kedatangan die telah merubah hampir seluruh hidup aku. Aku dah kembali seakan waktu kecil dulu. Menangis, merajuk, cemburu, simpati, bertanggungjawab dan sebagainya.. ..

abah aku pun da bnyk consider kat anak2 cume garangnye masih ade le..maklum da tua...da ade cucu2 kat umah.. aku rs aku da jd manusia normal. Mmg pelik aku rs. Tp itulah aku. Dan sekarang kami bersama2 mengharungi suka duka perjalanan hidup ni… sekian…

1 comment:

  1. moga kamu bbahagia ya...
    ngehngehngeh...
    ku doakan...
    amin....

    ReplyDelete