Friday, March 6, 2009

episod 3 : 1st love

Jd sepanjang aku berada kat umah,aku sungguh2 tertekan. Tp aku xbole nak luah,sbb aku xde sape2 yg aku nak luah. Waima mak aku sendri. Segala yg terjadi kat umah ni aku xle cite gak sbb mslh mak gan abah aku, dr masalah ni la yg buat aku mati hati. Sbb aku yg plg besa kat umah 2, adik2 msih kecik xtau ape la. Jd ape yg aku dengar aku sumbat trus dlm ati ni..

Aku xpenah bercakap berbual gan abah aku,gan mak sekali2 la. Jd aku menangis dlm hati,marah simpan dlm hati,ape sj yg berlaku aku simpan dlm hati sampai satu masa aku rasa aku da xpunya perasaan.

Ini benar, bkn rekaan.

Aku sedih tp aku xmenangis,aku gembira tp aku xketawa.

Walau aku hidup begitu pelajaran aku xpenah gagal,sbb mase aku study,aku khusyuk da,sbb ati da xpikir ape2. Jd aku blaja krn stress yg melampau. Plg melampau ketika aku nak amik spm. Mcm2 yg berlaku kat umah 2. Lg melampau lg la result aku no 1 memanjang….

Kat klas aku xramai kwn. Aku xpeduli org2 kat sekeliling aku. Lantak lah aku peduli hape. Sampaikan aku rase ms 2 kalo ade org mati tepi jln aku wat dono je. Aku xkisah,aku xtakut kalo aku buat org mrh. Kau kau,aku aku.

Dlm ms 2 aku kwn gak gan sorg llk ni.. Ni 1st love aku ni. Walaupun aku ade mslh,aku xpenah cite kat die, dan oleh kerana aku ni hati mati, aku tau die ade org lain,silapnya aku berkawan gan org yg hensem,jd ramai la pompuan simpanan die,aku tau. Bukti jelas dating dpn mate aku.

Tp aku xde rase ape2 ms 2. Cemburu jauh skali.sbb aku fhm sifat llk, suke tgok wanita kebetulan hatinye terlalu murah utk diberikan pd siape2 pun. 7 thn,satu jangka waktu yg lama aku rasa. Walaupun die playboy,aku xboleh wat ape. Memandangkan aku xrapat gan sape2 , jd aku rapat gan die je lah.

Dan bile aku da besa…da pandai pikir..aku terasa die 2 aku da bole campak jauh2. Die xberi aku ape2 makne pun. Xpenah mgajar aku erti kehidupan. Kesenangan adelah, maklum die anak org kaye sket. Ibarat senang bersama susah kau sorg2 la. Jd aku walau berat hati ni, aku ckp dlm hati. ‘aku kene lepaskan jugak die ni’. Bile ckp pasal 1st love ni hebat cabarannye, dan begitulah hati aku ni. Dan senekad2nye aku pun meninggalkannya pd awal thn lepas….

Aku kate kat diri aku sendiri,bialah die hensem,skrg pun da keje bagus,gaji beribu, tp kalo aku hidup gan berendam racun nye, xde makne aku hidup. Aku pun bole cari yg lebih baik.

Bayangkan hidup berdua tp suami ade pompuan lain,bkn 1 tp ramai… misti hati kite sbg istri xtenang kan?. Jd sayang mane kite,cinte sedalam mane pun,kalo die xmengerti erti kehidupan,elok di buang saja….

Dan selepas itu tiada lg cinta di hati ku…..

No comments:

Post a Comment