Saturday, March 7, 2009

episod 5 : sentuhan..

Jd penghijrahan aku ni amat besar maknanya dlm hidup aku. Sbb sejak aku disini org tua ku tahu apa itu erti rindu. Selama ni aku xbertegur,xpnh berbual,tp sejak aku kat cni,aku bole bual dlm telifon mcm xde ape2. Dan aku mule rs rindu kat mak aku,kat bpk aku..

Dan inilah sentuhan pertama ibuku saat aku blk cuti semesta yg pertama. Apabila dia menciumku utk kali yg pertama sejak aku membesar. Percaya @ tidak selama ini aku tidak pernah bersalam dengan ibu. Saat dia menyentuhku, terasa luruh sendi-sendi ku tanpa disedari. Sedetik itu juga untuk kali yg pertama aku menitiskan air mata. Ego aku ni gugur ibarat daun2 yg berterbangan……………………

Betapa hebatnya sentuhan sorg ibu yg aku xhiraukan pun selama ini dek kerana kesombonganku dan kerana aku lupa siapa yg melahirkan ku. Tp sekarang semua dah berubah, aku mampu tersenyum. Ketawa. Dan hebatnya aku mengenal erti cemburu,jatuh hati dan sewaktu dengannya….

kerana apa?

No comments:

Post a Comment