Saturday, March 7, 2009

episod 6 : kerana dia...

Kerana dia….

Di waktu jahiliyah ku, aku langsung tak mengerti erti hidup. Bagi ku kosong,seperti tin yg xberisi. Dan di unimas lah detik aku mula menjadi diri ku sendiri. Selama setahun aku blaja kat cni,aku jarang melihat2 org2 disekelilingku kecuali kwn2 kelas je. Ia bermula apabila kwn ku menyampaikan slm tak bertuan.

Hmmm hairan, salam tiba tp tuannya xkunjung tiba. Tp aku mule2 mls gak layan. Jwb salam mcm 2 je la. Endah xendah. Sbb ade gak yg lain nak berkenalan tp sory la aku nak layan. Malas. Lame kelamaan salam xbertuan semakin kerap menjengah hidup aku.

Aku nak tau jgk sape punye tuan salam 2. Selang beberapa kali,kwn ku mintak izin nak bagi number tel kat salam xbertuan ni,aku pun maleh nak layan sgt ms 2,aku kat, ‘emm,bg je la’. Sbb kalo die call pun blum tentu aku teringin nak jwb. Untung nasib kalo aku nak jwb.

Tp die xcall pun, 2 yg aku heran 2. Jd aku pun tanye la kat kwn aku ni ‘ no fon da amik tp xpenah call pun?’. Jd kalo xsilap aku ptg @ mlm 2 jgk die call.tp aku xangkat.hahahahahhahaa pas2 tu baru kitorg msj2. Jd ms ni aku xfikir sgt psl die sbb aku gah couple lg gan ex-boy. Walaupun ms ni aku gan ex-boy mcm hidup segan mati xmau.

Jd aku dan salam xbertuan ni pun bersemuka lah, xde ape2 sebenarnye,aku ikut kwn2 aku je,die pun ade skali jd semakin lame kami kerap berjumpa dan aku rs ade something. Ini berlarutan sehingga beberapa bulan. Dia pulak menunjukkan sifat2 kasih sygnya pd aku.

Nak dijadikan cerita,satu hari aku dpt tau awek dia nak dtg !. aik,ni ape kes ni,atau aku yg terperasan kat die.ape maksud die kwn gan aku kalo tibe2 awek die nak dtg?. aku rs serba xkene utk kali yg pertama. Jd kwn aku dan die pun ready dah nak g aiport. Ish…cam ne aku ni?.

Jd bengang xbengang aku ckp kat kwn aku,aku nak ikut gak dgn alasan nak bli KFC ms blk nnt.
Jd sepanjang aku dlm keta 2 aku diam je gan ati yg xsedap ni. Aku tgok die hepy semacam je. Dlm ati aku ni,menyesal xsudah sbb ikut, yelah org nak amik awek die,yg kite sibok2 ni pehal. Tp aku nekad gak ni nak tgok awek die. Tunggu punye tggu kat departure dpn2 pintu lg,dlm keadaan stress ni, tetibe die dok sebelah aku.

‘sebenarnye sy bkn nak amek awek sy tp nak amik kwn saye dtg’ pelan je die ckp. Ms 2 aku xsemena2 tersenyum lebar sampai ke telinge. Alahai punye la xle control aku ni. Isk..isk..malu sebenarnye..dan teramat malu sgt kat diri sendiri..hihi.

Kalo la aku tau jd mcm ni..aku xikut pun xpe. Hahahahaha

No comments:

Post a Comment